Poradnik graficzny

czyli, jak możemy Ci pomóc w promowaniu firmy!

Czy potrzebne mi logo? Czyli jak zwiększyć swoje szanse w biznesie.

ilustracja do artykułu o logo
Stawiasz pierwsze kroki w biznesie. Planujesz, robisz biznesplan i liczysz pieniądze. Najczęściej o nie wszystko się rozbija, a właściwie o ich brak. Chcesz być „na swoim”, a to na początek kosztuje. Tniesz więc koszty. Zastanawiasz się gdzie by tu przyoszczędzić albo urwać kilkaset złotych. Może więc Ci przyjść do głowy myśl, że odpuszczasz sobie na razie logo. Wrócisz do niego potem, później, kiedyś. Nie rób tego! Brak logo to duży błąd. Nie jesteś do końca przekonana/y? Przeczytaj artykuł i dowiedz się w czym może pomóc Ci logo.
1. Logo przykuwa uwagę klienta
Zastanów się przez chwilę. Jak Twój potencjalny klient rozpoczyna dzień? Przegląda prasę, a może czyta artykuły na portalach biznesowych? Śledzi najnowsze wiadomości, odpisuje na maile, zagląda na jakiegoś bloga, a może skroluje media społecznościowe? Nie wiesz tego? To nic, jedno jest pewne: każdego dnia Twój potencjalny klient jest dosłownie bombardowany całą masą różnych tekstów, zdjęć, ilustracji i filmów. Jak w tym gąszczu informacji trafić do niego ze swoją ofertą? Jak widzisz jest to dość trudne. Masz dosłownie parę sekund aby zainteresować klienta swoją ofertą i w tym może Ci pomóc właśnie logo. Dobrze zaprojektowane logo przykuwa uwagę. Klient w mgnieniu oka rozpozna Twoją ofertę na tle innych i oceni ją pod kątem atrakcyjności wizualnej.
2. Logo robi dobre, pierwsze wrażenie
Jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Szybko przyswajamy treści wizualne. Obraz jest dla nas źródłem informacji, które potrafimy bezbłędnie odczytać. Idąc ulicą, widzisz szyld z logo i już wiesz, że to kawiarnia, mijasz kolejny i po samym logo rozpoznasz, że to kwiaciarnia itd. Przekaz wizualny jest szybki, prosty i uniwersalny. Jeśli chcesz, aby Twoja firma robiła dobre wrażenie musisz mieć logo. Pamiętaj, że logo to pierwszy element, z którym spotyka się Twój potencjalny klient. Dobrze zaprojektowane może wzbudzić zainteresowanie i zachęcić do kontaktu. Logo może w mgnieniu oka poinformować czym się zajmujesz oraz pokazać charakter i osobowość firmy. Powinno budzić u odbiorcy konkretne skojarzenia. Jakie? Takie, które dla Ciebie są najważniejsze, które chciałbyś, aby ludzie kojarzyli z Twoją firmą.
3. Logo jest fundamentem, na którym budujesz swoją markę
Chcesz stworzyć silną markę. Trzeba zacząć więc ją budować krok po kroku, podobnie jak się buduje domek z klocków. Zaczynamy od projektu logo. Potem dodajemy kolejne elementy. Wybieramy kolor reprezentujący naszą markę, dodajemy czcionkę, wybieramy rodzaj zdjęć lub ilustracje, które będą nas identyfikować, wymyślamy chwytliwe hasło. Tak powstaje skuteczny branding, który wpływa na emocje klienta, a potem na sprzedaż. Logo w tym wypadku to po prostu dobry fundament do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Jeśli nie masz logo to na czym chcesz budować swoja markę?
4. Logo odróżnia Cię od konkurencji
Nie oszukujmy się. Jest wiele podobnych firm do Twojej. Firm, które produkują prawie to samo lub oferują prawie takie same lub dokładnie takie same usługi. By zdobyć klientów musisz się wyróżnić, nie masz innego wyjścia. I właśnie logo jest punktem identyfikacyjnym, symbolem, którego klienci używają do rozpoznania Twojej marki wśród wielu innych podobnych marek. Dobre logo działa jak latarnia morska. Przywołuje klientów do Twojej marki. Jest znakiem nawigacyjnym, który wywołuje pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
5. Logo buduje lojalność wobec marki
Logo to tylko wizualny element, taki mały znaczek. Śmiało mogę się bez niego obejść. Na pewno tak myślisz? Rozejrzyj się dookoła siebie. Ile widzisz logo? Wokół mnie jest tego sporo... Wystarczy spojrzeć na ekran komputera lub wyświetlacz komórki. Jak widzisz otaczają nas symbole, znaki, logo. Niektóre rozpoznajesz i kojarzysz od razu. To te najbardziej znane, które zdążyły się już wtopić w nasze życie. A teraz wybiegnijmy trochę w przyszłość. Mija rok, albo dwa. Pracujesz, a Twoja marka stale się rozwija. Docierasz z ofertą do coraz większej ilości osób. Zarabiasz i rośniesz w siłę. Z biegiem czasu Twoje logo staje się znane i rozpoznawane przez większą ilość konsumentów. Stajesz się godny zaufania. Klienci Cię lubią i szukają Twoich produktów lub usług. Jak myślisz po czym będą Cię szukać w pierwszej kolejności? Tak! Elementem, po którym Cię rozpoznają będzie Twoje logo. Warto więc na początku swojej biznesowej drogi zainwestować w dobrze zaprojektowane logo. Lojalność wobec marki buduje się na dobrze zaprojektowanym logo.
6. Dzięki logo klienci Cię zapamiętają
Logo to pierwsza rzecz, której Twoi odbiorcy będą szukać, gdy zetkną się z Twoją marką. Wszystkie materiały marketingowe takie jak wizytówka, ulotka, reklama czy strona WWW powinny być oznakowane Twoim logo. Jak inaczej klient powiąże je z Twoją firmą? Jeśli nie masz logo to po prostu tracisz okazję, aby Cię ktoś zapamiętał.
7. Logo nie zna granic
Dobrze zaprojektowane logo nie wymaga tłumaczenia. Może być rozpoznawalne przez ludzi z różnych kultur i posługujących się różnymi językami. To znaczne ułatwienie, jeśli chcesz poruszać się na rynkach międzynarodowych.
Jak widać logo to istotny element budowania udanego biznesu i marki. Ten sam znak oglądany wielokrotnie wzbudza zaufanie i powoduje, że klienci chętniej wracają. Logo pomaga zapamiętać dobre doświadczenie z daną firmą. Jeśli więc chcesz zwiększyć swoje szanse na sukces to powinieneś pomyśleć o swoim logo. I pamiętaj! Dobrze zaprojektowane logo to nie jest zbędny wydatek, ale inwestycja.
Joanna Frydko
Styczeń 2022
znajdziesz mnie na:

Powrót do spisu treści

Poradnik jest ciekawy?

Zaglądaj do niego regularnie!
Zapisz się na newsletter

O autorce

Joanna Frydko autorka artykułu
Z wykształcenia jestem projektantem komunikacji wizualnej. Od uzyskania dyplomu Akademi Sztuk Pięknych w Krakowie zajmuję się projektowaniem graficznym. Biegle posługuję się narzędziami cyfrowymi oraz technikami tradycyjnymi takimi jak ołówek czy akwarela.

Masz pytania, chcesz się podzielić swoją opinią?
Zapraszam do kontaktu.
Joanna Frydko
Pracownia Projektowa Zygzak
jfrydko@pracowniazygzak.pl